Det sker i afdeling 2

Studierejse 9. årgang
Vi styrker udsyn og fælleskab med en studietur til en selvvalgt destination i Europa i starten af niende klasse.

Munkegårdsteater
Eleverne sætter sig selv i spil, når de øver, hitter på og spiller skuespil i den årlige teaterbegivenhed. Vi tager ansvar for hinanden og skaber venskaber på tværs af hele skolen.

Kortfilmsfestival
Æstetik og kreativitet er i højsædet, når udskolingen kæmper om den eftertragtede førsteplads.

Cambridge English 8. og 9. årgang
Sammen bevæger vi os på et internationalt niveau – både i skrift og tale.

Goethe tysk
Som noget helt nyt tilbyder Munkegaardsskolen fra skoleåret 2023 elever i 8. klasse Goethe Tysk.

Elever med særlig interesse for tysk sprog og tysk kultur, og som er motiverede for at arbejde mere dybdegående med faget, har mulighed for at deltage i undervisningen i Goethe tysk.

Scienceforløb
Naturfagene spiller sammen i fællesfaglige forløb, hvor eleverne undersøger og analyserer verden og finder naturvidenskabelige løsninger og forklaringer.

Innovative projekter
Vi finder og løser virkelige problemer – både lokalt og globalt

Lejrskole 7. årgang
Vi starter udskolingstiden med en lejrtur, der danner grundlag for venskaber og sammenhold.

På Munkegårdsskolen
Gør vi os umage, har det sjovt og er gode ved hinanden!