Velkommen til Munkegårdsskolen

Velkommen til Munkegårdsskolens hjemmeside.

Velkommen til Munkegårdsskolens digitale hjem! Vi er glade for at byde dig velkommen på vores hjemmeside, hvor vi deler information, begivenheder og beretter om det pulserende liv på vores skole. På Munkegårdsskolen stræber vi efter at skabe et engagerende læringsmiljø, hvor elevernes udvikling, trivsel og læring er i centrum. Gennem denne hjemmeside ønsker vi at give dig indblik i vores fællesskab, værdier og de mange spændende aktiviteter, der finder sted på skolen.

Udforsk vores sider for at lære mere om vores undervisningsmetoder, traditioner, initiativer, vores dedikerede lærerstab og ikke mindst vores fantastiske elever, der er hjertet af vores skole. Du vil også finde opdaterede oplysninger om begivenheder, nyheder og andre vigtige oplysninger, der vedrører skolens daglige gang.

Har du spørgsmål, eller ønsker du yderligere information, er du altid velkommen til at kontakte os.Tak fordi du besøger os online, og vi ser frem til at byde dig velkommen personligt, hvis du en dag vælger at besøge vores skole i virkeligheden.

På Munkegårdsskolen står vi på mål for undervisning på et højt fagligt niveau og med børn i trivsel, som lærer at udfolde sig individuelt indenfor et trygt og omsorgsfuldt fællesskab. Det kan være svært at beskrive med få ord, hvad der gør Munkegårdsskolen så særligt, men hos os kalder vi det "Munkegårdsånden".
Vi er en folkeskole med to afdelinger, og med klasser fra 0. til 9. klasse. Skolen har GFO-ordning for elever til og med 3. klasse, og derudover har større elever mulighed for at være i Vognfjederen.

Vi er ca. 560 børn med ca. 22 elever pr. klasse, hvilket bl.a. sikre at skolens værdier og målsætning bliver varetaget i et nært og trygt miljø.

Vi håber, at hjemmesiden giver anledning til yderligere kontakt.

Skolens historie

Munkegårdsskolen er designet og indrettet af det verdenskendte danske designikon, Arne Jacobsen.

Ved projekteringen af skolen, der blev påbegyndt i april 1949, var den bærende ide, at bygge en stor skole til 850 børn med nogle af den lille skoles fordele. Intimiteten i den lille skole har altid været en positiv ting i børneopdragelsen, og ved at opdele skolen i klasser, med hver sin lille gård eller gårdhave skulle en vis hygge og ro, hentet fra den lille skole, være opnået. Og det kan vi i den grad stadig være glade for den dag i dag.

Skolen blev fredet i 1996. Ombygningen af skolen begyndte i januar 2006 og blev afsluttet i slutningen af 2009. Arkitekt på den nyrenoverede og ombyggede del af skolen var Dorte Mandrup arkitekterne. I april 2013 blev den sidste udskolingsbygning færdiggjort. Desuden blev alle gårdhaverne renoveret i 2012/2013. Den nytilbyggede del af Munkegårdsskolen indeholder helt nye og topmoderne undervisningsfaciliteter i fag som fysik/kemi, madkundskab og biologi.

Med venlig hilsen, Munkegårdsskolen