Munkemarkedet

Munkemarkedet  inkluderer alle klassetrin. Markedet er unikt, da det er klasserne selv, der tager ansvar for at udvikle og drive egne boder på markedet. Overskuddet fra hver bod går til klassens egen klassekasse, hvilket giver en følelse af fællesskab, ansvarlighed og også sund konkurrence.

Munkemarkedet finder sted i skolegården, hvor hver klasse opstiller deres egen bod. Her tilbyder de forskellige produkter, såsom mad, "forlystelsesboder" og meget mere, til de besøgende. Dette giver børnene mulighed for at udvise kreativitet og teamwork, samtidig med at de indsamler midler til deres egne klassekasser, hvilket er fundamentalt for bl.a. studierejsen i 9. klasse.

Arrangementet koordineres af trivselsambassadørerne i samarbejde med klasselærerne og kontaktforældrene, hvilket sikrer, at Munkemarkedet bliver en vellykket og fornøjelig dag for hele skolen, hvor alle parter spiller en vigtig rolle.