Fritidsordning (GFO) - 0.-3. klasse

GFO Munkegård, fritidstilbud for 0-3. klasse

GFO'en er placeret i to separate bygninger på skolens matrikel, med fantastiske udearealer, som understøtter børnenes fantasi og kropslige udfoldelse.

På GFO Munkegård har vi ca. 220 børn og 11 medarbejder, og i perioder pædagogstuderende i praktik.

Vi har samarbejdet med DGI siden 2018, og vores samarbejde opdateres årlig. Samarbejdet er understøttende til vores pædagogiske tilgang og aktiviteter på GFO'en. Vi vægter idrætsleg og bevægelse højt, men vægter også en afvekslende hverdag med plads til kreative aktiviteter med plads til fordybelse og plads til egne fælleslege.

Vores aktiviteter bygger som udgangspunkt på fællesskaber på tværs af årgangene. Det er med til at skabe kendskab til hinanden, og understøtte muligheden for udviklingen af trivsel generelt for den hele skoledag. I løbet af året vil der være aktiviteter som kun er for enkelte årgange, f.eks. når de nye 0. klasser starter, og undervejs i året for 2-3. klasserne, så de også oplever, at der er noget anderledes for dem, som er på vej til at blive ældre.

Vi starter med 25 min. udenfor efter endt skoletid. Her kan børnene deltage i voksenstyret aktiviteter eller selvskabte lege.

Vi vægter årstiderne, herunder traditioner som Halloween, jul og sommerfest mm. højt og GFO'en tilbyder også årlige AfterDark-arrangementer som er tema/aktivitet baseret.

GFO'ens åbningstider:

Morgenåbning hver dag mellem kl. 7-8

Mandag -torsdag: efter skoletid og til kl. 17

Fredag: efter skoletid og til kl. 16

Lukkedage på GFO i skoleår 2023/2024:

Fredag den 22. december 2023

Onsdag den 27. december 2023