Internationalisering

Globalt udsyn

På Munkegårdsskolen har vi integreret et globalt perspektiv i vores undervisningsplaner og metoder - noget vi kalder "Internationalisering". Det forbereder dem til at blive engagerede verdensborgere, der er i stand til at bidrage til løsninger på globale problemer. Vi gør alt for, at Munkegårdsskolen ikke kun uddanner, men også forbereder eleverne på at være aktive deltagere i den globale verden.

Vi er klar over vigtigheden i at forberede vores elever til en globaliseret verden, hvor kulturel forståelse, sprogkundskaber og interkulturelle kompetencer er afgørende. Med vores initiativ om "Internationalisering" skaber vi en bro til verden for vores elever.

Cambridge-Engelsk & Goethe-Tysk

På Munkegårdsskolen tilbyder vi sprogundervisning af højeste kvalitet, idet vores elever har muligheden for at tilvælge certificering i Cambridge-Engelsk og Goethe-Tysk. Dette giver vores elever mulighed for at oparbejde sprogkompetencer, der overstiger det sædvandlige sprogniveau i folkeskolen. Certifikaterne giver eleverne mulighed for en bredere palette af uddannelsesmuligheder efter grundskolen, og danner desuden også et sprogligt fundament, som på sigt kan give vores elever muligheden for udlandsophold og arbejde i udlandet.

Kulturel mangfoldighed på skolen

I vores Goethe-Tysk undervisning har vi samarbejde med tyske skoler i Sønderjylland, hvor eleverne får mulighed for at møde og arbejde med de tyske studerende. Derudover har vi også lærerstuderende fra USA, som hvert år følger vores lærer, Tim, for at se og udveklse oplevelser om skolestruktur, undervisning og pædagogik.

Munkegårdsskolens initiativ om "Internationalisering" er et eksempel på, hvordan vi, som uddannelsesinstitution, kan forberede fremtidens unge til en globaliseret verden. Ved at fremme kulturel forståelse, sprogkundskaber og interkulturelle kompetencer giver vi vores elever, det de har brug for for at trives i en stadigt mere sammenkoblet og mangfoldig verden.