Co-Teaching

Co-teaching er en pædagogisk tilgang, som vi på Munkegårdskolen har valgt at omfavne som en central del af vores undervisningsmetoder. Denne tilgang indebærer to voksne arbejder sammen i samme klasseværelse for at styrke undervisningen og støtte elevernes læring.

1. Differentieret undervisning: Co-teaching giver os mulighed for at differentiere undervisningen i højere grad. Med flere lærere til stede i klassen kan vi bedre imødekomme individuelle behov og læringsstile hos vores elever. Det har til formål, at ingen bliver efterladt, og at alle har mulighed for at lykkes.

2.

3. Inklusion og mangfoldighed: På Munkegårdsskolen værdsætter vi mangfoldighed. Co-teaching muliggør bedre inklusion af elever med forskellige behov, uanset om det er børn med særlige forudsætninger, eller dem der har brug for alternative arbejdsformer- og metoder.

4.

5. Faglig ekspertise: Ved at have flere lærere i klassen kan vi udnytte forskellige læreres ekspertise og erfaring inden for forskellige fagområder. Dette beriger undervisningen og giver vores elever mulighed for at lære fra de bedste.

6.

7. Samarbejde og professionel udvikling: Co-Teaching fremmer samarbejde mellem det pædagogiske personale, hvilket fører til faglig vækst og udvikling. Lærerne kan udveksle ideer, undervisningsmetoder og udvikle deres praksis, hvilket resulterer i en højere kvalitet af undervisningen.

8.

9. Bedre elevresultater og styrket væredygtighed: Gennem Co-Teaching kan vi i fællesskab fokusere på at forbedre elevernes resultater og læring. Lærerteams kan målrette deres undervisning og støtte eleverne bedre.

Munkegårdsskolen er altid optaget af at styrke og udvikle vores undervisning og støtte vores elever. Denne tilgang hjælper med at skabe et inkluderende og stærkt læringsmiljø, hvor alle elever har mulighed for at trives og opnå succes. Vi er overbeviste om, at Co-Teaching er en nøglefaktor i dette mål.