Skolens fødselsdag

Flaget hejses kl. 8:15, og den stemningsfulde energi spreder sig. Efter flaghejsningen synges fødselsdagssangen og Munkesangen.

Herefter begynder dagens organisering, der varer fra kl. 8:35 til kl. 13:35. Skolen er opdelt i fem par af klassetrin: 0. og 5. klasse, 1. og 6. klasse, 2. og 7. klasse, 3. og 8. klasse samt 4. og 9. klasse. For hvert par af klassetrin er lærerne ansvarlige for at tale med deres elever om, hvad de kunne tænke sig at lave sammen i løbet af dagen.

Mulighederne er mange og spænder fra udendørs aktiviteter som ture, bålhygge, idrætsaktiviteter og madlavning til sjove udfordringer som forhindringsbaner og postløb. Denne organisering giver eleverne mulighed for at udforske og styrke deres samarbejdsevner og kreativitet, samtidig med at de skaber varige minder og styrker fællesskabet på tværs af klassetrinene. Det er en berigende og sjov måde at tilbringe dagen på skolen - og en festlig måde at fejre skolens fødselsdag.