Morgensang

Morgensang på Munkegårdsskolen er en fællesskabsorienteret tradition, der har til formål at skabe en følelse af samhørighed. Det er et ugentligt ritual, hvor elever og lærere samles i hallen for at synge sammen.

Morgensangen tjener som et vigtigt mødested, hvor eleverne samles og oplever en positiv og harmonisk atmosfære. Sangene, der vælges til morgensangen, spænder ofte fra traditionelle sange til mere moderne hits, og de afspejler skolens mangfoldighed og fællesskabsånd. Elever kan skrive til skoleleder, Annemarie, for at komme med særlige ønsker til sange.

For det første bidrager morgensangen til at styrke fællesskabet og den gensidige respekt på tværs af årgange og grupper. Det er også en lejlighed for eleverne at udtrykke sig kreativt gennem musik og sang, da vi ofte har elevoptrædener fra både afdeling 1 og 2.

Det er en tradition der værner om og styrker skolens værdier og fællesskab og bidrager til en meningsfuld skoleoplevelse for alle involverede.