Goethe-Tysk

På Munkegaardsskolen tilbyder vi fra skoleåret 2023 elever i 8. klasse Goethe-Tysk.

Elever med særlig interesse for tysk sprog og tysk kultur, og som er motiverede for at arbejde mere dybdegående med faget, har mulighed for at deltage i undervisningen i Goethe-Tysk.

Undervisningen i Goethe-Tysk vil tage udgangspunkt i forskellige hverdagsemner, og vil give eleverne mulighed for at tilegne sig færdigheder, så de kan gå til en frivillig eksamen og tage et internationalt anerkendt certifikat. Et certifikat, der er gyldigt til uddannelsesinstitutioner i rigtig mange lande. Goethe-holdet vil desuden tage på tur til Tyskland, hvor eleverne på egen krop kan afprøve deres sprog.

Goethe certifikat vil f.eks. kunne understøtte ekstra oplevelser, eksempelvis skoleudveksling i de tysktalende lande, større sprog- og kulturforståelse samt et forspring i forhold til fremtidige studie- og arbejdsmuligheder.

Læs mere om Goethe-Instituttet her: https://www.goethe.de/ins/dk/da/index.html