Legepatrulje på Munkegårdsskolen

På Munkegårdsskolen har vi et engageret og ansvarligt initiativ kaldet "Legepatrulje."

Dette program indebærer, at elever fra 4. årgang på skolen påtager sig en vigtig rolle i at fremme fællesskab, tryghed og sjov på tværs af alderstrin. Legepatruljen arbejder aktivt med at skabe et miljø, hvor alle elever føler sig velkomne og inkluderede.

Legepatruljen består af dedikerede elever fra 4. årgang, der frivilligt deltager i programmet. Deres primære opgave er at initiere og lede leg for de mindre elever på skolen, typisk fra 0. til 3. årgang. Dette inkluderer forskellige former for leg og aktiviteter, der er både underholdende og udviklende for de yngre elever.

Legepatruljen på Munkegårdsskolen er ikke kun en vigtig del af skolelivet; det er også et eksempel på, hvordan elever kan tage ansvar og gøre en positiv forskel i deres skolemiljø. Programmet styrker børnenes sociale og følelsesmæssige udvikling, samtidig med at det skaber glade minder og smil på tværs af alle årgange.

Legepatruljen er noget, vi er ekstremt stolte af.