Munkegårdsskolens kanoeventyr!
- I vores kanoforløb ligger vi vægt på en pædagogisk inkluderende tilgang. Vi læner os op af Vygotsky og hans teori om zonen for nærmeste udviklingszone.
- Ydermere anvender vi flowteorien qua Mihaly Csikszentmihalyi, hvor vi søger, at skabe en tilstand af sammenhæng og det at mestre, men i fællesskab med andre elever.
- Vi anvender desuden tankegangen fra Pierre Bourdieu, i forbindelse med, at vi investerer i den sociale kapital hos den enkelte elev.
- Vi vil efterfølgende evaluere vores ture, for derved at se, om vi rammer de sociale og faglige mål og kompetencer vi opstiller i forbindelse med dette projekt
Hvad vil vi med vores kanoforløb?
Hvem kan deltage i kanoforløbet?
Med vores kanoforløb arbejder vi som skole med at skabe...
- Oplevelser i fællesskab
- Læring om udeliv, og udvide elevernes comfort-zone
- Give eleverne konkrete redskaber, der ruster dem til at være bevidste om deres egen rolle i et fællesskab – styrker og udviklingspotentialer
- Skabe forløb der giver eleverne mod på fritidsliv, og sætter hverdagen i perspektiv med guidning fra engagerede medarbejdere