Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Kanotur

Munkegårdsskolens  kanoeventyr!

  • I vores kanoforløb ligger vi vægt på en pædagogisk inkluderende tilgang. Vi læner os op af Vygotsky og hans teori om zonen for nærmeste udviklingszone. 
  • Ydermere anvender vi flowteorien qua Mihaly Csikszentmihalyi, hvor vi søger, at skabe en tilstand af sammenhæng og det at mestre, men i fællesskab med andre elever. 
  • Vi anvender desuden tankegangen fra Pierre Bourdieu, i forbindelse med, at vi investerer i den sociale kapital hos den enkelte elev.
  • Vi vil efterfølgende evaluere vores ture, for derved at se, om vi rammer de sociale og faglige mål og kompetencer vi opstiller i forbindelse med dette projekt

Hvad vil vi med vores kanoforløb?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hvem kan deltage i kanoforløbet? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Med vores kanoforløb arbejder vi som skole med at skabe...

- Oplevelser i fællesskab

- Læring om udeliv, og udvide elevernes comfort-zone

- Give eleverne konkrete redskaber, der ruster dem til at være bevidste om deres egen rolle i et fællesskab – styrker og udviklingspotentialer

- Skabe forløb der giver eleverne mod på fritidsliv, og sætter hverdagen i perspektiv med guidning fra engagerede medarbejdere