25.04.2024

På Munkegårdsskolen er 6. årgang dykket ned i en verden af videnskab og opdagelse med deres årlige naturfagsmarathon. Eleverne sprudler af energi og nysgerrighed, når de kaster sig ud i en uge fuld af spændende eksperimenter, observationer og udfordringer.

Fra morgenstunden vibrerer der af liv, når eleverne samles i grupper for at tackle en række naturfaglige udfordringer.  Eleverne udforsker både kemiske reaktioner, undersøger fysikkens love og udfordrer deres matematiske færdigheder gennem praktiske øvelser.

Udenfor kan eleverne bevæge sig gennem skolens grønne områder på jagt efter spor af dyreliv og planter. De observerer og dokumenterer og fascineres af naturen.

Toastugen giver samtidig en god mulighed for eleverne til en velfortjent pause. Naturfagsmarathonen på Munkegårdsskolen er mere end blot en uge fyldt med eksperimenter. Det er en uge, hvor eleverne lærer gennem erfaring, udforskning og samarbejde, og hvor deres nysgerrighed og passion for naturfagene bliver skruet helt op!

19.04.2024 - TOASTUGEN KOMMER

Kom ned i parterre og køb toast, drikke, is mm. Det er en win-win. I får toast, og samtidig støtter I 8.X's indtjening til deres længe ventede studietur i 9. klasse.

15/04/2024

I sidste uge støttede 7.Y deres klassekammerat, da de var ude og se ham spille ishockey til Audi Cup i Ringsted. Det er sammenhold!

13/03/2024

9. årgang arbejder i disse uger med deres sidste FFF (Fællesfaglige Naturfagsprøve), inden det går rigtig løs til sommer. Gennem 8. og 9. klasse har de været igennem 4 FFF'ere i alt, hvilket sikre, at de har prøvet alle de emner, som de kan trække til sommerens afgangsprøve. Den sidste omhandler "Stråling", hvor eleverne har valgt at lægge vægt på bl.a. UV-stråling, røntgen-, infrarød- og radioaktiv stråling.

Fremlæggelsesdage er i kommende uge, hvor de får mulighed for at demonstrere deres hårde arbejde.

26/02/2024

Kom ned i parterre og køb pizza, drikke mm. Det er en win-win. I får pizza, og samtidig støtter I 8.Y's indtjening til deres længe ventede studietur i 9. klasse.

09/02/2024 - Munkegård ønsker alle en rigtig god vinterferie

Uge Sex på Munkegårdsskolen

Munkegårdsskolen arbejder endnu en gang innovativt med seksualundervisning i den årlige Uge Sex-uge. Med fokus på at skabe en åben og inkluderende dialog om seksualitet, arrangeres der ude i klasserne informative oplæg, brevkasser og gruppediskussioner for eleverne. Formålet er at skabe et trygt og respektfuldt miljø, hvor eleverne kan stille spørgsmål, bryde tabuer og lære om vigtige emner som samtykke, kropslig autonomi og ansvarlig seksuel adfærd. Munkegårdsskolens engagement i Uge Sex understreger vores engagement i at ruste eleverne med viden og redskaber til at træffe informerede valg i deres seksuelle og følelsesmæssige liv.

Det handler om væredygtighed i vores verdensvendte uddannelse.

7. årgang vinder CRAFT-finalen 2024!

7. årgang deltog d. 19. januar i CRAFT-finalen på Dyssegårdsskolen. Og ikke blot deltog vi, men triumferede ved årets CRAFT-finale, hvor vi ikke blot sikrede os hovedpræmien, men også havde en gruppe der blev hædret for deres imponerende indsats inden for “Problemløsning og innovation”. En så flot bedrift, der vidner om elevernes dedikation og kreativitet!

En gåtur for noget større

5. årgang har gået sammen for Danmarksindsamlingen. Her har de samlet penge ind til fejl- og underernærede børn i Uganda. For hver kilometer pr. barn har de indsamlet 20 kr. Samlet har de optjent 5000 kr. ind. Det er netop historier som disse, som gør os stolte af vores elever, og som i den grad styrker deres væredygtighed.